City of Ember



Info: City of Ember är en 2008 science-fiction-fantasy film som är baserad på en novell av Jeanne DuPrau. Den är regisserad av Gil Kenan. Manuset är skrivet av Caroline Thompson. Skådespelare: Saoirse Ronan (Försoning), Harry Treadaway, Bill Murray (Lost in Translation), Mackenzie Crook (Pirates of the Caribbean-trilogin), Tim Robbins (Mystic River), m.fl.

Handling: När jordens undergång tycktes oundviklig byggde världens vetenskapsmän den underjordiska staden Ember - en underbar skapelse som strålar av ljus. Men den fanns en hake: energin räcker bara i 200 år och hemligheten om vägen till ytan har gått förlorad sedan generationer. Medan ljuset falnar lyckas två ungdomar hitta en första ledtråd till räddningen, men klockan tickar! Hinner de lösa mysteriet innan staden sänks i mörker för alltid?


Personlig åsikt:
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om filmen. Och jag kan inte jämföra med boken eftersom jag inte har läst den. Därför kommer jag inte skriva något mer efterson jag själv inte vet om jag tycker den är bra eller dålig. Se den och avgör själv :)


Kommentarer
Postat av: ankan

filmen verkar bra faktiskt :)

2009-12-19 @ 20:44:31
URL: http://theduck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0