Film

Eftersom jag kollar på film väldigt ofta så har jag tänkt att jag ska berätta mina personligt åsikt om de filmerna. Så det kan hända att det kommer en liten film då och då. Tänkte börja nu. När mamma var här hos mig i förra veckan så köpte vi en box med 3 filmer i. Boxen heter Adventure collection. Så jag ska passa på att berätta om en av filmerna.


The Princess Bride



Info: Filmen är baserad på en roman av William Goldman. Det är en amerikansk äventyrs film från 1987.

Handling: Prinsessan Smörblomma och drängen Westley blir förälskade, men han måste ge sig av ut i världen. Efter en tid får Smörblomma besked om att Westley har blivit dödad av den fruktade piraten Roberts. Av förtvivlan accepterar hon prins Humperdincks frieri. Hon kidnappas av tre män, Vizzini, Inigo Montoya och Fezzik. De förföljs av en man i svart. En efter en övervinner han männen för att sedan rädda Smörblomma.

Personlig åsikt: Jag tyckte den var väldigt dålig men samtidigt rolig.Tänker inte gå in på mer just nu. För alla er Criminal Minds fans så kan jag berätta att Mandy Patinkin som spelade Jason Gideon i tv-serien spelar rollen Montoya. Det var väldigt roligt att sen. Andra skådespelare som är med är Cary Elwes, Robin Wright Penn, Chris Sarandon, Christopher Guest, Wallace Shawn och André the Giant.

Ha Det Bra

 

Kommentarer
Postat av: ankan

heheh smörblomma hehe XD :)

<3<3

2009-12-03 @ 08:16:53
URL: http://theduck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0