Flicka som lekte med elden

Nu är jag sett Flickan som lekte med elden.



Info: Flickan som lekte med elden är en svensk thriller från 2009 av Daniel Alfredson med Michael Nyqvist, Noomi Rapace och Georgi Staykov med flera. Filmen baserar sig på Stieg Larssons roman med samma namn och är en fristående fortsättning på Män som hatar kvinnor (2008).

Handling: Lisbeth Salander återkommer till Sverige efter en längre tids vistelse utomlands, där hon dras in i en mördarjakt där hon själv är villebråd. Salander bestämmer sig för att göra upp med det förgångna en gång för alla. Hon ska straffa dem som förtjänar att straffas. Samtidigt har Mikael Blomkvist på Millennium fått korn på hett nyhetsstoff. Journalisten Dag Svensson och hans sambo Mia Bergman kan visa avslöjande fakta om en omfattande sexhandel mellan Östeuropa och Sverige. Många av de personer som utpekas i traffickinghärvan har högt uppsatta positioner i samhället.

Personlig åsikt: Enligt min åsikt så tycker jag filmen är bättre än boken, men det kan bero på att jag inte gillar den typen av böcker. Filmen kändes aldrig långtråkig och det var lätt att hänga med. Men nu ska jag äta middag så jag hinner inte skiva något mer.

Ha Det Bra


Kommentarer
Postat av: ankan

filmen är så jääääääääävla bra :D:D:D<3<3<3

2009-12-04 @ 07:10:43
URL: http://theduck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0