Stockholm dag 1

Gick upp klockan 05.00 i morse, vilket jag inte tyckte var kul. Käkade, packa och allt det där. Klockan 06.00 gick jag ner till hamnterminalen och båter fick 07.00.

Båtturen var som vanligt väldigt tråkig men jag lyckades spela en form av alfapet med Ingrid, Hannah och Jossie. Annars hände det inte så mycket på båten.

När vi kom fram till Stockholm så var det dags för lunch. Jag var inte hungrig men Allie, Elvira och Emmelie åt på en thai resturang. Efter det bar det av mot riksdan.

Där fick vi en guidad tur av en av Socialdemoktarernas ledarmöten. Det var ganska intressant men även tråkigt.

Klockan 15.00 var vi vid livrustkammarn och även dår fick vi en guidad tur. Jag gillade det stället bättre eftersom jag är så intresserad av historia.

Sen bar det av till Fridhemsplan vandrarhem för att checka in. Jag delar rum med Allie, Emmelie och Elvira. Äntligen blev det dags för middag som vi åt på kulturhuset. Vidare gick vi till Operan för att kolla på balett.

Jag kan erkänna att jag trodde att baletten skulle vara dötrist men jag måste säga att jag tyckte den var ganska bra. Jag fastnade i historian.

Nu är klockan 22.58 och jag sitter ensam på vårat rum. De flesta är på en bar som ligger precis granne med vandrarhemmet men jag kände inte för att hänga på. Tänkte passa på att vila eftersom jag har varit sjuk.

Imorgon ska vi bl.a till en synagoga och Cosmonova. Sen var det fler saker men de kommer jag inte ihåg.
Men nu ska jag sova.

Ha Det Bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0