Stockholm Dag 2

Min telefons väckarklocka ringde klocka 07.00 och det var bara att palla sig upp. Hade inte sovit så bra. Gick och lade mig runt 23.30. Klockan 00.30 kom Elvira och Alli tillbaka och väktes åter igen när Emmelie kom tillbaka klocna 02.30. Men som sagt det var bara att palla sig upp. Runt 07.20 fick jag och Emmelie ock åt frukost som var riktigt gott. Dock blev jag grymt illamående. Sen var det bara att packa det lilla vi hade och bege oss mot synagogan.

Klockan 09.00 var vi där och en judinna som jag inte minns namnet på berättade om judendom. Vi fick se församlingens alla tora rullar. Och det var väldigt underhållade att se alla killar ta på sig den där lilla mössan som jag inte mins namnet på.

Sen fick vi fritid. Jag , Elvira, Alli och Emmelie gick rund på drottninggatan och i gamla stan. Vi hittade ett jätte myckigt fik där men de var dyrt som fan så jag åt inget. Vid klockan 12.30 tog vi tunnelbanan till universitetet för att ta oss till historiska riksmuseet.

Väl där så åt vi lunch och sen fick vi går runt och titta. Klockan 15.00 var det dags för Cosmonova som jag hade sätt fram imot eftersom jag aldrig hade varit på det. Smart som jag var så tänkte jag ju inte på att jag är höjdrädd så jag gick nästa högst upp, vilket kanske inte var så smart när jag insåg hur bran det var. Men det gick bra ändå. Vi kollade iallafall på Wild ocean som var i 3D. Jag tyckte det var jätte bra men många av mina klass kompisar somnade :P

Efter det så hade vi fritid igen. Jag, Elvira, Alli och Emmelie bestämde oss för att äta på en thai resturang men jag var inte hungrig så jag åt inget men det var trevligt ändå.

Klockan 18,00 var det samling för oss på cityterminalen då passade jag på att ringa och prata med Ankan sen var det ombordstigning på båtbussen mot Nynäshamn.

Båten gick klockan 20.00. Vi satt mest och prata på båten och vi kom fram i Visby ca 23.20. Jag och Elvira stannade utanför hennes lägenhet och pratade fram till 00.10 sen gick jag hem och sov.

Det var allt som hände under Stockholms resan.

Ha Det Bra

Kommentarer
Postat av: Vicki

k

2010-03-23 @ 13:56:27
URL: http://vikkifrisk.blogg.se/
Postat av: ankan

trevligt :) hehehe cosmonova me like ;) <3<3 puss

2010-03-23 @ 14:35:10
URL: http://theduck.blogg.se/
Postat av: Elvira

det var trevlig. :)

2010-03-23 @ 16:44:37
URL: http://spettsgardin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0