Tuff Tuff säger tåget

Klockan är 20.21 och jag sitter på tåget hem till Norrköping, tänkte ta den här tiden till att skriva hur helgen har varit.

I fredags for jag och Ida till Ö&B för att spendera lite pengar. Vi stannade även till på stan så jag passade på att springa in på stadsbiblioteket och lämnade in en bok som var två dagar försenad och bli då skyldig biblioteket hela 10 kronor. Sen sprang jag in på stadium och köpter nya mjukisbyxor. Efter det möte jag upp Ida igen som hade varit på Indiska och köpt två grymt stora och film muggar. Vi hoppade på sårvagnen och åkte hem för att packa upp det som vi hadde köpt. Sen var det dags för att packa för helgen eftersom jag skulle åka hem till min mor och far. Jag och Ida gör en klassiker (ser spårvagnen komma så att vi måste springa för att hinna med den). Väl på spårvagnen tycker jag att det luktar läsk och inser snabbt att min väska är blöt. Och ja, det är precis var ni tänker, en halv liter Zingo i väskan. Jag räddar fort plånbok, nycklar, laddare. När jag väl satt på tåget mot Uppsala så kom jag på att jag hade även min kamera i väskan som blev dränkt av läsk, då hade det gått två timmar. Så jag fiskade upp det och hoppades på det bästa. Sen blev det bara slappa resten av kvällen.

I lördags så slappade jag i princip hela dagen. Följde med mor till affären och passade på att köpa 6 nya dvd filmer för 200 kronor.

Idag gick jag upp lite tidigare för att hoppa in i duschen. Efter halva tiden blev dock vattnet kallt. Men det var bara att härda ut eftersom jag hade fyllt med shampoo i håret. Sen satt jag och kollade på jaktstarten med mor och far. Riktigt bra kämpat Hellner!!! Vid två tiden kom Jocke, Maria och Evelinn förbi och fikade. Samtidigt som jag fick en snilleblixt och bestämde mig för att se hur mina läskdränkta tillhörigheter funkade. Kameran var död, men det återstå att se om det är kameran eller batteriet, har ett extra hemma i Norrköping som jag ska testa med, hoppas att det bara är batteriet som har dött!! Och självklart hade laddare dött. Så mor min erbjöd sig att köra mig till Uppsala så att jag kunde springa in på elgiganten och köpa en ny. Härligt att spendera lite tid bara mor och jag.

Det är det som har hänt i helgen.

Ha Det Bra / Vic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0